Ricerche SCP Italy in corso
In questa pagina puoi trovare i riferimenti delle ricerche in corso:
AI Coaching: Enhancing quality in coaching through psychology and AI
Dr. Maria Rita Fiasco, prof. Beatrice Ligorio, Michelle Raso, Ida Sirolli
Abstract
This line of research intends first of all to pursue a definition of AI Coaching, as a technology-enhanced systematic process to coach people, help them in defining their objectives and building their own strategy and actions to achieve them.
We will differentiate between AI Coaching and other uses of technology-enabled coaching, such as online coaching, hybrid coaching, and self-coaching. This differentiation will be helpful to highlight the synergy between psychology and technology, that is at the core of this research.
The opportunities for AI in coaching are multiple and can be linked to each phase of the coaching process. The focus of this research flow is on client profiling and their “coachability” attitude, to enhance the quality and effectiveness of the coaching process through the applicable use of AI and data.
Starting from the survey, cataloguing and, where possible, demo testing of the main existing AI coaching platforms, our research could lead to designing, defining, and testing the requirements for a predictive model for the assessment of the clients’ profile. We also aim at the initial definition of an AI-based assessment tool, avoiding some of the main risks potentially embedded in AI, such as lack of transparency and manipulation of psychological and cognitive processes.
Ecopsychology: Studio sperimentale sulla comparazione degli effetti del Walk-and-Talk Coaching rispetto al Sit-and-Talk Coaching
Liana Catani, Francesco Giustiniani, Angela Di Rienzo, Claudia Genola, Ileana Moriconi, Silvana Dini
(con la supervisione di Zelda Di Blasi)
Abstract
Lo studio intende valutare se una sessione di Walking Coaching può essere una alternativa efficace a una sessione Sit-and-Talk e garantisce altrettanta efficacia o addirittura potenzia i benefici per il coachee dal punto di vista emotivo, cognitivo e comportamentale rispetto alla sessione Sit-and-Talk.
Prima e dopo ogni sessione di Walking Coaching (gruppo sperimentale), Sit and Talk Coaching (gruppo di controllo), Only Walk (gruppo di controllo 2), viene misurato in autovalutazione il livello di benessere psicologico (area emotiva), il livello di consapevolezza di sé, chiarezza delle proprie risorse e delle aree migliorabili attraverso attivazione del problem solving, insight, fluidità di pensiero (area cognitiva) e il livello di Vitalità (area comportamentale).
L’Autoefficacia del coach
Diana Vieira, Silvia Ramirez
Abstract
L’autoefficacia è correlata al successo in determinate azioni (Bandura, 1986), è anche correlata al successo del lavoro di coaching (De Haan et al., 2013; Vieira & Palmer, 2019).
In linea con il Self-Coaching Coaching Model (Vieira & Palmer, 2019), l’obiettivo è di validare la versione italiana (di 24 item) del CSSES e di valutare le sue proprietà psicometriche e la struttura fattoriale nel contesto italiano. L’intento è quello di valutare le skill e le competenze che un coach dovrebbe possedere e le sfide che un coach deve affrontare durante il processo di coaching.